ערוץ איילה גאוגרפית ביוטיוב איילה גיאוגרפית בפייסבוק איילה גיאוגרפית באינסטגרם
03-943-6030
צור
קשר
המדריכים
שלנו
לוח
הרצאות
מדריכים
מספרים
טיולים לפי
נושא
טיולים לפי
מדינות
לוח
טיולים
אודותינו
About Us
איילה גיאוגרפית

מסע מקיף לדרום מקסיקו וגואטמאלה - בעקבות תרבות המאיה

אשחר יופה

סתיו 2015.


מרפסת לבנה צופה לעבר קשת ספרדית קולוניאלית עתיקה, מבט לא רחוק בוחן הר געש מעשן בין טרסות ומטעי קפה ירוקים. בחוץ, מרחק חמש דקות פסיעה על רחוב מרצפות האבן של אנטיגואה – בירת גואטמאלה הישנה, מעבר לכיכר והקתדרלה נמצא השוק הצבעוני של בני המאיה. אוצר יום יומי נפלא של תלבושות ססגוניות, פירות פפאיה בשלים, מנגו, אבוקדו, אננס ובלוקים של שוקולד גולמי עם קינמון. מחר לראשונה בחירות דמוקרטיות אחרי שנים של דיקטטורה מושחתת, ההתרגשות והאופטימיות באוויר, ימים של שלום, הפעם זה נראה מבטיח.


סתיו 2016 , במסע ייחודי זה נכנס לעומק יערות הגשם הצפופים, רכסי ההרים הנישאים בהם מבצבצים לועות הרי געש מעשנים, נטפס לראשי הפירמידות המזדקרות מעל צמרות הג'ונגל לקריאות קופי שאגן. נשוט באגמים והנהרות הרחבים ונצא בעקבות המקדשים והערים האבודות של אותה תרבות מפוארת שגילתה והביאה לנו את השוקולד, העגבנייה האבוקדו התירס והפלפל. מעבר לפן התרבותי אנושי ניתן בטיול זה דגש נרחב לטבע ולנוף, לחי ולצומח הייחודיים כל כך לאזור עשיר זה הנמצא בגשר היבשתי תרבותי המרתק בין האמריקות.


נחל את מסענו באחת הערים הסואנות והגדולות בעולם, מקסיקו סיטי, מגה-עיר היושבת על חורבות בירת האצטקים הקדומה של המלך האגדי מונטזומה. נבקר במוזיאון האנתרופולוגי שבצדק נחשב לטוב בעולם, באתר הפירמידות האדירות טאוטיווקאן וכמובן שלא נשכח את דייגו ריברה ופרידה קאלו. נמשיך בטיסה דרומה למחוזות הירוקים טבסקו וצ'יאפאס. נבקר בשרידי עיר המאיה המופלאה פלנקה, אולי היפה בערי המאיה החבויה בלב יער גשם עשיר. נמשיך מעלה בהרים הירוקים מכוסי הערפילים למחוז צי'אפאס דרך שמורת הברכות והמפלים Agua Azul. נשוטט ברחובות הקסומים של העיר הקולוניאלית היסטורית סן קריסטובל דה לאס-קסאס, נשוט בין קירותיו הזקופים האדירים של קניון סומידרו ונהנה מנופי אגמי מונטבלו הציוריים. נחצה את הגבול היבשתי בין מקסיקו וגואטמאלה ובעיר המסורתית החיה ביותר את תרבות המאיה צ'יציקסטננגו ונחווה מקרוב את הסינקרטיזם – השילוב המופלא בין דת המאיה הקדומה לנצרות בפסטיבל סנטו תומאס. בלב רמת ההר של גואטמלה מוקף הרי געש חרוטיים שוכן אגם אטיטלן הקסום. נפליג בין הכפרים שלחופו ונחשף לכמה מהקהילות והמנהגים האוטנטיים ביותר בגואטמלה. נקדיש זמן לעיר הקולוניאלית היפה והעתיקה אנטיגואה ולהר הגעש הפעיל פקייאה. נמשיך דרך אתר לוחות האבן המרשים קיריגואה לג'ונגלים של מחוז קובאן ולאחד מאתרי הטבע היפים והנחבאים במרכז אמריקה סמוק –שמפיי. גן עדן טרופי שופע מים ותופעות קארסט גאולוגיות. נרד לשפלת החוף הקריבי ונשוט בין יערות מנגרובים, עצי קוקוס תמירים וכפרי דייגים לשפת אגם איזבל ולאורך הנהר המתוק, ריו דולסה שבקצהו קהילה קריבית ססגונית בעיירת החוף הנידחת ליונגסטון. את המסע נסיים במחוז פטן בדרום חצי האי יוקטן באתר הפירמידות הארכיאולוגי המופלא טיקאל, האתר המזוהה ביותר עם תרבות המאיה.


אשחר

מקווים שהמאמר פתח לכם חשק לטיול מאורגן למקסיקו, למידע נוסף אתם מוזמנים ליצור קשר באתר

חיפוש טיול
יעד
סוג טיול
ללוח הטיולים המלא
ללוח ההרצאות המלא
טיולים לפי נושא
משהו קצר וטוב
טיולי עומק גיאוגרפיים
טיולי ג'יפים
טיולי רגל קל לאוהבי לכת
טרקים
טיולי שייט
טיולי משפחות
טיולי פסח
טיולי אופנועי שלג
טיולים מאורגנים לשומרי מסורת
טיולים לנוסע העצמאי
טיולים בארץ
טיולים מאורגנים לקבוצות סגורות בלבד
ביוטיוב איילה גיאוגרפית מחבקים עולם
בפייסבוק איילה גיאוגרפית מבית איילה נסיעות
ערוץ איילה גאוגרפית ביוטיוב איילה גיאוגרפית בפייסבוק איילה גיאוגרפית באינסטגרם
03-943-6030 איילה גיאוגרפית
הצהרת נגישות אבטחת מידע מידע כללי, תנאים ואחריות אודותינו
חברות קבוצת איילה        
UX ועיצוב גרפי קידום אתר ע"י    CYBERSERVE
כל הזכויות שמורות לאיילה גיאוגרפית © 2015